Share
Cursuri Online
Foundation Vedanta Course
Advance Vedanta Course
Bhagavad Gita – New
Easy Sanskrit Course
Certificate Program in Sanskrit ( New)

Grup de studiu
Advaita Vedanta

mobil: +40723284353
Daniela Badea &
Traian Badea mail:
office@suriyapublishing.ro

ESENTIAL IN ADVAITA VEDANTA

ESENTIAL IN ADVAITA VEDANTA
Cod produs: 1
Disponibilitate: În stoc
Preţ: 25,00 RON
Fără TVA: 25,00 RON
Cant:  
   - SAU -   

“Esenţial în Advaita Vedānta” este un excelent suport pentru cei ce vor să studieze Advaita Vedānta. Deşi, nu este o carte pretenţioasă, se adresează totuşi căutătorului vedāntin avizat, consacrându-se prin explicitarea celor mai importante şi mai necesare concepte propuse de textul upanişadic, intrând puţin şi în profunzimea dialecticii advaitine. De asemenea, menţine nealterată abordarea tradiţională a acestei învăţături, exprimând viziunea celor mai renumiţi învăţători din India, scopul ei constând în a pune la dispoziţia căutătorului din România o corectă abordare a ştiinţei şi practicii vedāntine.

Textul este un comentariu ce urmăreşte în principal Tattva-bodha, dar putem spune cu uşurinţă că acoperă şi Ātma-bodha, Vākya-vṛtti, Vivekacūḍāmaṇi, Upadeśasāhasri şi câteva elemente din Yoga Vasishta.

Această carte este de fapt un comentariu la texte de genul  prakaraṇa-grantha, textele de început pentru studiul Advaitei Vedānta caracterizându-se că texte scurte și precise, scrise în cuvinte simple din limba sanskrită, fără propoziții complexe sau complicate, care îndrumă căutătorul direct către realitatea fundamentală, concentrându-se pe esență filosofică a Vedelor şi fără a ne face să privim Advaita ca pe un concept inaccesibil.

Conţin, de asemenea, excelente analogii pentru a înțelege cu ușurință învățăturile abstracte, fiind  excelente instrumentele pentru analiza individuală a propriilor experiențe. Prakaraṇa-grantha sunt extrem de utile în demersul ulterior asupra unor textele vedāntine avansate, cum ar fi Upaniṣadele sau Brahma-sūtra, tocmai datorită abordării în paşi a aspirantului, pregătindu-l în ceea ce priveşte terminologia şi înţelesul de bază al conceptelor fără a intra în dialectică Vedantină.

De asemenea,  prakaraṇa-grantha sunt texte tematice (prakaraṇa – subiect; grantha – text) care analizează exhaustiv numai subiectele semnificative din śāstra-grantha, limitȃndu-se doar la cȃteva teme, evitând subiectele neesenţiale şi fiind, astfel, uşor de asimilat. Din acest motiv, sunt considerate de nepreţuit pentru toţi cei ce au pasiune pentru studiul Vedāntei.

Vedānta, ca şi doctrina reprezintă prima sistematizare a conceptelor prezentate în Upaniṣade şi, deşi existentă încă din perioada redactării acestora, se conturează ca un întreg coerent şi sistematizat abia în secolul al VIII-lea, influenţată de amprenta spirituală pe care Śrī Ādi Śaṅkarācārya a avut-o la acea vreme în întreaga Indie. Identitatea şcolii Vedānta constă în sistemul metafizic propus de aceasta, filosofii vedāntini nevizând o explicitare a lumii ci, mai degrabă, o transcendere a ei, o reducere a lumii mundane la existenţa principiului.

Filosofia lui Śaṅkara este sublimă și unică, extrem de însuflețitoare și elevatoare. Śaṅkara a clădit un edificiu al religiei hinduse puternic și stabil prin expunerea științifică a filosofiei Upanişadelor, astfel încât, și astăzi, tradiția Sanātana Dharma poate înfrunta provocările științei moderne. Filosofia indiană a fost întotdeauna identificată cu Advaita Vedānta a lui Śaṅkara.

Chintesența filosofiei lui Śaṅkara a fost înfățișată chiar de el astfel:

Brahma satyam jagan-mithyā

Jīvo brahmaiva nāparaḥ.

”Brahman este singurul adevăr, lumea este o iluzie (māyā), iar în cele din urmă nu există nici o diferență între Brahman și sinele individual (jīva).

Esenţial în doctrina advāitină expusă de Śaṅkarācārya, este teza conform căreia Brahman este considerat Realitatea Absolută, pe când lumea este ireală, empirică. Orice schimbare, dualitate sau pluralitate, fie subiectivă sau obiectivă, este doar o suprapunere (adhyāsa), care rezultă din ignoranţă (avidyā) și din puterea iluzorie (māyā). Brahman este în afara timpului, spaţiului şi cauzalităţii, acestea din urmă fiind doar simple forme ale experienţei empirice, considerate iluzorii şi complet ireale.

Śaṅkara, în toate lucrările sale, afirmă ferm că eliberarea este realizarea identității sufletului individual (jīva) cu  Ātman şi Brahman. Brahman fiind cu adevărat tot ceea ce există, şi că nici o distincţie din, sau în Brahman nu este vreodată posibilă.

Termenii upanișadelor şi anume ”Brahman”, ”Ātman” indică realitatea care este non-duală. Supremul Brahman este nirguṇa, nirākāra, nirviśeṣa, adică, fără guṇā sau atribute, fără formă, fără particularități speciale, stabil, fără modificări, etern și cel ce nu înfăptuieşte (akartā).

Brahman este mai presus de toate nevoile și dorințele; este întotdeauna subiectul, nu poate deveni niciodată obiectul, fiind mereu  dincolo de cunoaşterea prin simțuri. Este non-dual. Unul fără un al doilea. În Brahman nu se face distincția substanței și atributelor. Brahman, Absolutul, este Existența (sat), Conștiința (cit) și Beatitudinea (ānanda), toate acestea reprezentând natura lui Brahman (svarūpa).

 

 

 

Spune-ţi opinia

Numele tău:


Opinia ta: Notă: Codul HTML este citit ca şi text!

Nota: Rău            Bun

Introdu codul din imagine:



© 2013 Suriya Publishing Online. All rights reserved.